Závada fekální nádrže, nechtěná díra do lodi

Koncem loňské sezóny jsme si udělali radost. Přáli  jsme si mít více komfortu na palubě, proto jsme se rozhodli vyměnit mechanickou toaletu za elektrickou. Místo manuálního pumpování stačí pouze zmáčknout tlačítko a čistota toalety je bez námahy zajištěna.

Manuální toaleta

Manuální toaleta

Elektrická toaleta

Elektrická toaleta

S novou toaletou jsme si pořídili i fekální nádrž s elektrickým čerpadlem. Nádrž jsme si vybrali od jednoho italského výrobce, vyhovovala nám především svými rozměry.

Elektrická fekální nádrž

Elektrická fekální nádrž

Po pár týdnech používání se však něco pokazilo a čerpadlo fekální nádrže přestalo pracovat. Nahrávalo nám, že byl konec sezony a s tím spojené i vytažení lodi na břeh za účelem zazimování. Chystali jsme se při té příležitosti nádrž reklamovat. Trošku jsme měli obavy, že budeme muset nádrž i s obsahem demontovat a odvést do prodejny, kde jsme nádrž pořídili.

Naštěstí nám prodejce vyšel vstříc a demontáž se nekonala. Jaké bylo však naše překvapení, když jsme po vytažení lodi na břeh zjistili, že obsah fekální  nádrže poněkud vytekl do lodi. Po odkrytí podhalového dílce se nám naskytl opravdový pohled pro bohy. Takovou beznaděj jsme již dlouho nezažili. V době, kdy čerpadlo nádrže vypovědělo svou službu a loď se vytahovala z vody, byly teploty již velmi nízké a žádný zápach cítit nebylo. Foto raději nepublikuji. 🙂

Co teď? Situace byla velmi nepříjemná. Vzít kbelík, rukavice a houbu a jít na věc ručně  jsme okamžitě zavrhli. Něco nám blesklo hlavu. Párkrát jsme se zhluboka nadýchli, abychom momentální nápad vstřebali. Na řadu přišla vrtačka a onen zmiňovaný kbelík. Pod fekální nádrží vznikl menší otvor zkrz dno, kterým jsme nevábnou tekutinu vypustili. Ukázalo se to být sice radiálním, ale účinným řešením. Zemská přitažlivost nám pomohla z nesnází.

Potom už stačilo jen lehce setřít dno lodi, vydezinfikovat pomocí rozstřikovače Savo a jedna část havárie byla zažehnána.

Ptáte se, jak dopadla reklamace? Dobře, výrobce ji na dálku uznal a nabídl nám nové čerpadlo, které jsme vyměnili za to zapáchající. Doufejme, že následující sezonu se novému čerpadlu nestane to samé. Neradi bychom do lodi vrtali další díru. Spoléháme na mizivou pravděpodobnost, že se porucha bude opakovat.

Vytažené lodi z vody jsme chtěli dopřát na jaře nový antifouling. O těchto protinárůstových nátěrech se dozvíte později v novém článku.

No a jak to dopadlo s dírou? Ještě, že jsme si na ni po pár měsících vzpomněli.  V době, kdy se loď vytahovala z vody nebyly již teploty vhodné pro opravu. To by bylo překvapení, když bychom v tomto stavu dali loď zpět na vodu… Před nátěrem nového antifoulingu nás to trklo, když jsme brousili dno, dírka na nás vykoukla. Vyspravili jsme ji přelaminováním a bylo po další části havárie.

Inu člověk někdy zažije s lodí „legraci“. Přeji vám jen ty pozitivní zážitky na palubě.

Iveta Richterová

Miluji plavbu na motorové lodi, mám více jak dvacetileté zkušenosti s prodejem lodního příslušenství. Jsem provozovatelkou plaveb pro radost na Vltavě v Praze i mimo ni. Předávám informace všem, kteří potřebují poradit s plavbou v ČR, s motorem či příslušenstvím na své nebo pronajaté lodi. Vás ostatní, kteří nevlastníte loď a rádi byste pluli, zvu na naše plavby. Více informací zde>> Jsem autorkou ebooku Proplouváme plavebními komorami bez stresu v 10 bodech. více informací zde>> Napsat mi můžete na plavby@ivetarichterova.cz Můj příběh si můžete přečíst zde>>
  • 12 rad před vyplutím, aby se plavba nestala noční můrou.

    Praktické rady před vyplutím pro každého.

  • Přihlášení plavidla na SPS snadno a rychle

    Průvodce papírováním krok po kroku pro úspěšnou cestu na úřad.

  • Ebook Proplouváme plavebními komorami bez stresu v 10 bodech

  • Romantické večerní plavby Prahou na lodi AMBER